11 Nisan 2016 Pazartesi

Gülen Yüz Patates Kroket Tarifi

MALZEMELER:

2 adet patates
2 çorba kaşığı mısır nişastası
3 çorba kaşığı un
1 adet yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
yarım çay kaşığı karabiber
1 çay bardağı rendelenmiş kaşar peynir
1 çay kaşığı karbonat


Geçene hafta sosyal medya da bir çok kişinin ana sayfalarına düşen bit tarifti ki eminim benimle birlikte bir çok kişi beğenip denemek istemiştir. Kroketlerde biliyorsun dağılma veya tutmama durumu çok oluyor ve bu tarifin en büyük dezavantajı açılması ki benimde aynı sorun başıma geldi. Yağlı kağıdı hafif unlayarak elde ettiğim harcı arasına koyarak üzerine başka bir yağlı kağıt sererek açtım fakat bardak ile kesip şekil verdikten sonra zor çıktı ve bozulmalar oldu. Un eklesem daha kıvamlı olurdu fakat bu sefer de tadı bozulacaktı. 2-3 tanesini o şekilde yapsam da kalan kısmını elimi hafif unlayarak yuvarlak şekil vermekte buldum, yağlı kağıt üzerine koyup yüz şeklin verdim. Tavsiyem harca yumurtayı tam kullanmak yerine toparlanması için sadece sarısını kullanırsanız cıvık olmaz diye düşünüyorum ve tarife geçiyorum...,




YAPILIŞI:

Patatesleri haşlayarak çatalla ezelim. Yumurta harici diğer malzemeleri ekleyerek karıştıralım. Yumurtayı ilave ederek orta yumuşaklıkta bir harç hazırlayalım. Harcımızı ister hafif unlanmış 2 yağlı kağıt arasında açarak , isterseniz yuvarlak şekil verip yağlı kağıt üzerinde pipet ile göz kaşık ile ağız yaparak şekil verebilirsiniz. Kızgın ve bol yağda önlü arkalı kızartarak servis edebilirsiniz...Afiyet olsun.







1 yorum: