19 Nisan 2016 Salı

Bayburt Helvası (Kara Helva) Tarifi

MALZEMELER:

3,5 su bardağı un
1 çimdik tuz
125 gr tereyağ
1 çay bardağı sıvı yağ

ŞERBET İÇİN:

2 su bardağı su
2 su bardağı şeker
1 çay kaşığı limon suyu


Geçen gün bir arkadaşım da yediğim ve lezzetini inanılmaz beğendiğim bir helva tarifiydi. Aslında malzeme aynı fakat bir farklılık vardı, isminin Bayburt helvası olduğunu öğrenince biraz netten araştırdım. En güvenilir tarifin  Leyla ile yemek saati bloğunda olduğunu düşünerek biraz değişiklik ile uyguladım. Asıl yapan hanımdan kesin tarifi alınca doğruluğunu onaylar veya yeniden denerim. Ben şerbeti sıcak dökerek sert helva elde ettim ,eğer daha yumuşak kıvamlı isterseniz şerbetin soğukla ılık arası dökmenizi tavsiye ederim...Bayburt lu arkadaşlarımızdan da yorum bekliyorum bu konuda ;)



YAPILIŞI:

Şerbet için su ve şekeri tencereye alalım. Kaynamaya başlayınca limon suyunu ekleyerek yaklaşık yarım saat kaynatarak koyu kıvamlı bir şerbet elde edelim ve soğumaya bırakalım. Tereyağ ve sıvı yağ tencereye alarak eritelim. Un ve tuzu ekleyerek kavurmaya başlayalım. Bu aşamada biraz kol kuvvetimize güvenerek yağ kokusu çıkana kadar kavuralım. Rengi altın sarısına döndüğünde şerbeti dikkatli şekilde ilave ederek (sıçrayabilir) karıştırmaya devam edelim. Suyunu çekince tabağa alarak şekil verelim ve istenilen sıcaklığa gelince servis edebilirsiniz...Afiyet olsun.
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder