5 Nisan 2016 Salı

Bulgurlu Ispanak Yemeği

MALZEMELER:

1 kilo ıspanak
1 adet orta boy soğan
2 diş sarımsak
yarım çay bardağı bulgur
3/4 çay bardağı zeytinyağ
1-1,5 bardak kadar su
1 tatlı kaşığı salça (ben tercih ediyorum kullanmayabilirsiniz)

Bizim çocukluğumuzda ıspanak mutlaka yoğurtla yenirdi, hatta bana göre sadesinden de lezzetli oluyordu. Son zamanlarda demir-kalsiyum ikilisi birbirinden ayrılınca yoğurt ve ıspanağı da beraber tüketmemek gerektiği söylense de ben bu alışkanlıktan vazgeçemiyorum. Kızımı alıştırmasam da 35 yıllık alışkanlığımdan vazgeçmeyeceğim :) İsterseniz bulgur yerine pirinç kullanabilirsiniz...



YAPILIŞI:

Ispanakları 2-3 su yıkayalım. Mümkünse sirkeli suda bekleterek durulayarak kurumaya bırakalım. Bu arada soğanı küp şeklinde doğrayarak zeytinyağında pembeleşinceye kadar kavuralım. İnce doğranmış ıspanakları 2-3 seferde ilave ederek kavurmaya başlayalım. Ispanaklar kendini çekip tencereye tamamen girdiğinde tercih edecekseniz önce salçayı ekleyerek biraz kavuralım. Son olarak bulgur,tuz ve bir miktar su ekleyip karıştırarak kapağı kapalı şekilde kısık ateşte pişirelim. Tercihe göre,ılık veya soğuk servis edebilirsiniz...Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder