1 Mart 2016 Salı

Cevizli Pankek Tarifi

MALZEMELER:

1 adet yumurta (1 yaş altına sadece sarısı)
1 su bardağı süt
1 tatlı kaşığı zeytinyağ
1 çay bardağı un haline getirilmiş ceviz
alabildiği kadar un (1 su bardağı kadar)
çay kaşığı ucu ile karbonat

bal (servis için)



Kızımın beslenme saatlerinde ballı ekmek olduğu günlerde krep veya pankek tercihimiz oluyor. Ben çocuk için yaptığımdan klasik pankekte olduğu gibi şeker,vanilya veya kabartma tozu kullanmıyorum siz isterseniz onları da ekleyebilirsiniz.


YAPILIŞI:

Yumurta,yağ ve sütü mikser yardımıyla karıştıralım. Karbonat ve cevizi ekleyip karıştırdıktan sonra azar azar un ilave ederek koyu kıvamlı bir hamuru elde edelim. Isıtılmış hafif yağlanmış tavaya ister kaşık yardımıyla tek tek olacak şekilde isterseniz benim yaptığım gibi (ben kurabiye kalıpları ile kesip arasına bal sürüp sandviç şeklinde kapatıyorum) tek bir hamur şeklinde dökerek önlü arkalı hafif kızaracak şekilde pişirelim. Tercihe göre bal ve pekmez ile servis edebilirsiniz...Afiyet olsun.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder