28 Şubat 2016 Pazar

1 Portakal 1 limon İle 3 Lt Limonata Yapımı

MALZEMELER:

1 adet portakal
1 adet limon
1 tatlı kaşığı limon tuzu
1,5 su bardağı şeker

3 lt su

Bu tariften sonra buzlukta her zaman portakal ve limon bulunmaya başladı. Özellikle kış aylarına veda ederken portakal ucuzlamışken özellikle yaz ayları ve ramazan için stok yapın derim ;)



YAPILIŞI:

Portakal ve limonun kabuklarının acılık vermemesi için buzluk en az 1 gece bekletelim. Kullanacağımız zaman 10 dk önce çıkarıp kesilebilecek yumuşaklığa gelene kadar bekletelim. Benim robutum olmadığı için rondodaN önce portakalı dilimleyip 1 bardak şeker ilavesi ile geçiriyorum. Kalan yarım bardak şeker ve limonu aynı şekilde çekiyorum sizin varsa robottan hepsini bir çekebilirsiniz...Uygun bir kaba portakal ve limon karışımını alarak üzerine 3 lt suyu ilave edelim. Limon tuzunu ekleyerek 10 dk kadar şeker ve tuzun erimesini bekleyelim (çok tutarsanız acılık oluşabilir). İnce bir tülbent kullanarak süzelim. Kalan posayı aynı şekilde birkaç kez süzerek güzelce sıkalım ki rengi ve aroması geçsin. 3 lt limonatamız hazır, şimdiden afiyet olsun ;)

NOT:

Ben kalan portakal ve limon posasının içinden iri kısmılarını ve çekirdeklerini alarak küçük kaplara koyup buzlukta saklıyorum. Bu şekilde özellikle kurabiye ve kekler için eşsiz bir şekerleme olup harika bir aroma katıyor. Mutfakta bir şey atılmaz :)









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder