28 Mart 2016 Pazartesi

Buzluk Poğaça Tarifi

MALZEMELER:

1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1 paket yaş maya veya 1 çorba kaşığı kuru maya
3 çorba kaşığı şeker
3/4 su bardağı sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tuz
alabildiği kadar un (6,5 bardak kadar)


Özellikle çocukların beslenme saatleri için her sabah kalkıp yapmak geri kalanı da saklama derdi olmasın diye 10-15 günde bir bu şekilde buzluğa poğaça atıyorum. Mayalı tercih ettiğim için oldukça yumuşak ve lezzetli poğaçalar oluyor. Normalde hamura koyduğumuz yumurta akını koymadan yapıyorum , siz elinizde varsa yumurta akı koyabilirsiniz...

YAPILIŞI:

Maya,süt ve şekeri uygun bir kapta 10 dk kadar bekletelim. Un hariç diğer malzemeleri ekleyerek karıştıralım. Azar azar un ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edelim. Hamurun üzerini örterek 40 dk kadar mayalanmaya bırakalım. Süre sonundan cevizden az büyük bezeler alıp şekil verelim. Uygun bir tepsiye buzluğunuzun el verdiği şekilde poğaçalardan koyarak (ben 6 lı olarak yapıyorum) yarım saat kadar hafif donduralım. Bu şekilde poşetlediğinizde birbirlerine yapışmayacaktır. Süre sonunda tüketebileceğiniz şekilde poğaçaları buzdolabı poşetlerine koyarak havasını alıp bağlayalım ve buzlukta saklayalım. Pişireceğimiz zaman yağlanmış fırın tepsisine dizerek (çözdürmeden) üzerine yumurta sarısı sürelim ve ısıtılmış 180 derece fırında alt üst kızarana kadar pişirelim...Afiyet olsun.



Bugün beslenme için pişirdim, pişmiş halini de paylaşmak istedim ;)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder